En resa över Atlanten

 
 
 
När jag klev in på caféet på Östermalm tidigare på morgonen fanns det plats i en av sofforna så här sitter jag nu och myser. Jag ska iväg lite senare och möta upp en kompis men nu sitter jag här bland kuddarna och drömmer mig bort.
 
Jag och en kompis planerar en resa till USA i höst och nu är vi i fasen där vi ska försöka matcha våra önskemål så bra det går. Vi är rätt lika (tack och lov) men hon har redan gjort en liknande resa så vi ska undvika att planera samma rutt. Jag är sugen på västkusten, nationalparker och få se lite historia, så vi får se vad vi kan få till utan att behöva korsa hela landet för att kompromissa så bra som möjligt. Åka i oktober, hyra bil och stanna några dagar i New York innan hemresa är väl det vi är klara med än så länge och det känns toppen!
 
 
Foto från Kilroy
 
Jag har funderat på en USA-resa i flera år men inte hittat någon som vill göra samma resa eller som har haft möjlighet att åka så om det här blir av kommer det bli sååå roligt! Det finns mycket att se och det blir många mil i bilen men jag tror att det kommer vara en upplevelse för livet. Problemet är väl egentligen att jag vill göra och se så mycket och jag glömmer ofta att USA är liiiite större än vad jag tror. Man avverkar ju inte landet på en månad precis... Men det löser sig och med tanke på att min kompis har varit där tidigare kan hon dra ner mig på jorden när jag svävar iväg, så jag tror att vi kommer bli ett bra team!
 
USA | |
Upp