En härlig vårhelg

Ja men nu kanske man äntligen kan säga att våren har kommit? Den här helgen har det i alla fall varit väldigt vårigt väder och jag har tagit vara på varenda minut.
 
Igår (lördag) var jag och pojkvännen ute på en perfekt promenad. Vi pratade om att åka iväg till elljusspåret en bit bort men hamnade tillslut vid ett parkområde i närheten, vilket jag är väldigt nöjd med. I det området finns fina stora hus, som tidigare var bland annant ett sjukhus tror jag. Nu är det skola och vårdhem om jag inte minns fel och det finns även lägenheter och små villor där vilket gör att hela området är som en annan värld. Det var lugnt och skönt så vi strosade runt bland flera andra sällskap utan att det blev trångt. När vi hade gått ett varv satte vi oss på en bänk vid den lilla dammen som också finns där och det var supermysigt att bara titta på änderna och familjerna som gick på andra sidan.
 
Idag var jag helt inställd på att åka in till stan och gå en runda på Djurgården för att behålla den här vårkänslan, men när vi drog upp persiennerna imorse var det mulet och duggregn. Vi åt långfrukost och åkte till Ikea för lite shopping istället (vilket inte alla i vår duo tyckte var världens bästa idé). Allt på listan fick följa med hem och när skåpen i köket hade fått sig en uppfräshning tittade även solen fram. Tyvärr tog vi inte riktigt vara på den då det var dags för lunch och uppskruvning av hyllor, men det blev varmt i lägenheten när solen låg på och vi hade det rätt bra ändå.
 
Efter den här helgen har jag fått lite mersmak på solen och det varma vädret, så nu får det gärna stanna ett tag till... Vi säger att våren är här och så får det helt enkelt bara vara så! Punkt.
Min vardag | | Kommentera |
Upp