Nyårsafton

Jaha, mycket snack om hur året varit och blablablaa. Jag tänkte fylla i en lista som jag hittat här och tyckte var lite kul. Brukar aldrig göra sådana listor men kände att den här var lite different och i brist på annat att göra passar jag på.

Gjorde du något i år som duu aldrig gjort förut?
Jag började trean på gymnasiet och tog det efterlängtade körkortet!
Har du några nyårslöften?
Jag brukar inte hålla de löften jag gör men ett nytt försök har aldrig skadat. Jag skulle säga att jag vill bli en bättre människa, mer positiv och inriktad på livet. Allt handlar inte om att bli bäst så mitt mål är att må bäst.
Nu menar jag inte med träning och så för sånt håller jag aldrig, fy på mig, utan jag menar att må bättre som person - vara glad och inte bry mig så mycket om sådant som inte är viktigt. Då tänker jag lite på betyghetsen som drabbar de flesta, jag vill inte känna den pressen så det får gå som det går och jag ska fortsätta att göra mitt bästa - utan att gå in i väggen eller dö.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja faktiskt, så nu är jag ploster (plastmoster/plåster) till världens sötaste lilltjej som har hunnit bli hela sex månader!
Vilka länder besökte du?
Vi brukar alltid åka någonstans med familjen under sommaren men i år bestämde vi oss för att ge den svenska sommaren en chans. Ett torp i Skåne med regn och vind, det var vad vi fick för den planen... Men en snabb visit till grannlandet Danmark hann vi med så det är den enda resan som blev av i år utanför Sveriges gränser.
Nää nu ljuger jag visst! I våras var jag i Berlin med klassen, känns så länge sen att jag glömde det... Så Danmark + Tyskland blev det i år.
Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
Man vet ju inte hur långt och bra minne jag kommer ha resten av livet men det jag kommer ihåg just nu är nog då jag tog körkortet. Guud vad jag var nervös innan både teorin och uppkörningen, det var galet jobbigt. Men jag lyckades tygla mina nerver ett tag och klarade faktiskt alltihop utan att dö!
Får man välja två händelser? I så fall vill jag också komma ihåg när lilltjejen föddes. Jag var inte med då men jag kommer ihåg när jag fick reda på  det och sen minns jag första gången jag träffade henne! Det var grymt att se henne då och det är helt klart lika grymt att träffa henne varje gång och se hur hon växer till en egen lite människa. Det vill jag aldrig glömma bort!
Vad var din största framgång 2011?
Vet inte riktigt om jag kommer ihåg någon stor framgång, men jag kan säga att jag delvis har mått väldigt bra under året.
Största misstaget?
Jag försöker att inte älta saker för mycket, då förvrängs allt och man bildar en ny sanning. Men jag kan säga att jag alltid försöker lära mig av det som gått snett.
Bästa köpet?
Hmm. För några dagar sedan köpte jag en ny mobil som jag hittills är supernöjd med, men det kanske inte kan täcka ett helt år av inköp? Nu är jag inte ute och viftar med kortet dagarna i ända så jag är rätt dålig på att köpa saker.
Vad spenderade du mest pengar på?
Helt klart körkortet, men det var presentpengar så det kanske inte räknas som mina egna?
Däremot har jag blivit mycket bättre på att inte köpa onödiga saker hela tiden. Ett hett tips för att hålla koll på sig själv är att inte ha några kontanter eller pengar på kortet. Det gör att man måste flytta pengar för att köpa något och då har man tid till att stoppa sig själv, eller tänka sig för innan.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jaa det kan man väl säga, familjen, pojkvän och vänner samt att det ibland bara är skönt att inte tänka så mycket. Tänker man för mycket kan allt gå snett fast det inte behöver bli så.
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2011?
It Will Rain och I Won't Let You Go är de låtar som dyker upp just nu. Sen har vi ju sommarplågan - Om Sanningen Ska Fram som fastnade även på min hjärna.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och faktiskt. Jag har varit väldigt glad stora delar av året men också väldigt ledsen.
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara bättre på tiden och kanske inte tagit allt på så stort allvar.
Favoritprogram på TV?
De vanliga serierna: Desperate Housewives och Grey's Anatomy (som nog har blivit en ännu större favorit under året). I år har jag även följt Ensam Mamma Söker och såklart Idol.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag fyllde 18 i år men det var nog inte så bra som jag trott, inte födelsedagen i alla fall. Jag var i skolan där jag fick världens godaste blåbärspaj och bullar av klassen. Min syster blev sjuk under dagen så det var inte så kul... Det blev ingen flängade "utgång" som alla kallar det eftersom jag fyller först av mina vänner, så det blev hem och sova efter en god middag med familjen och bästa vännen istället.
Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Jag har aldrig haft någon speciell stil utan klär mig i det som är skönt. Jeans och tröja, koftor och leggings/strumpbyxor är det som oftast hamnar på kroppen.
Den bästa nya personen du träffade?
Oj då... Jag väljer att inte nämna några namn, men jag är glad över de personer jag har träffat under årets gång för det är kul med nya människor!
Min vardag | | Kommentera |
Upp