Första dagen

 
 
Sådär, nu sitter jag här vid köksbordet och har precis läst klart de kapitel som ska vara lästa innan första föreläsningen idag. Så nu har jag alltså börjat plugga, jag har tagit mitt första kliv in på universitetet och kommer idag gå dit på riktigt.
 
Igår var jag på uppropet vilket började med en överdriven lång omväg till rätt sal eftersom jag följde strömmen istället för att faktiskt ta reda på vart jag skulle gå. Ett tips är alltså att inte följa strömmen när det går väääääldigt många studenter på universitetet. Chansen att du svansar efter någon som ska till exakt samma ställe som du är extremt liten...
 
Jag hittade rätt till slut och jag kom inte för sent (största skräcken). Uppropet gick bra, jag lyckades få fram ett ordentligt "ja" istället för ett ynkligt pip när de ropade upp mitt namn och när registreringen var klar så åkte jag hem. En kort men bra start på terminen måste jag säga.
 
Idag ska jag hitta en ny sal men har gjort lite research innan så nu är jag rätt så säker på vart jag ska och håller tummarna för att inte gå vilse igen. Vi skulle ha läst tre kapitel i en bok och det är som sagt avklarat så nu tänker jag kolla runt lite på hemsidan innan det är dags att gå hemifrån.
 
Bild
 
Vad händer i veckan då?
Idag är det som sagt introduktion av delkursen och den slutar ganska sent så efter det åker jag nog bara hem och äter middag. Imorgon och på torsdag har jag inget schemalagt så jag ska förbereda mig inför nästa veckas föreläsningar och kanske hitta ett fodral till datorn. Sen har jag i och för sig en lunch imorgon och ett möte på kvällen samt en middag med ett par kompisar på torsdag. Det ska bli väldigt roligt att få snacka av sig lite om allt som har hänt sedan vi sågs sist - väldigt behövligt!
 
Nu ska jag göra mig klar för att åka iväg, talk to you later!
Min vardag | introduktion, studier, universitet | | Kommentera |
Upp