Going to the fjäll...

Efter ett besök hos en kompis i södra Sverige beger jag mig snart ut på nya äventyr.
 
På söndag tar jag mitt pick och pack, en kompis under armen (eller i alla fall instoppad i bilen) och drar till Sälen. Det ska bli så roligt och jag har längtat efter fjällvärlden sedan... ja, jag tror att jag faktiskt har skrivit ett inlägg om det för ett himla bra tag sedan och det har inte blivit av. Men nu är det dags och det ska bli sååå roligt!
 
Jag skulle först åkt iväg för att hälsa på en kompis som säsongar där, men när jag upptäckte att bilresan skulle bli dötråkig på egen hand raggade jag upp en annan kompis som helt spontant hänger med. Och när vi är två personer som hälsar på får vi inte längre plats på golvet i sovrummet så vi fick titta efter annat boende. Där kan man säga att allt gick över förväntan!
 
Vi letade efter både hotell och stuga men med tanke på att vi inte är där en vanlig vecka så var det lite svårt med hotell... Så vi har nu hyrt en stuga med kök och bastu för en peng som ingen av oss kunde drömma om. Vi betalar så lite att vi nästan inte har råd att stanna hemma - det är billigt ska ni veta.
 
Så om några dagar är det dags och jag håller i denna stund på att leta fram både skidor och pjäxor som har gömt sig längst ner i källaren. Jag fick damma av dem ordentligt då de inte har använt på sisådär fem år, men nu är det banne mig dags!
 
Ett nytt underställ är införskaffat och imorgon ska jag iväg och köpa ett par skidglasögon så jag inte blir snöblind på kuppen.
 
Åh, så roligt det ska bli! Först en roadtrip med en kompis jag inte har träffat på hur länge som helst, och sedan mysa i en stuga i några dagar med skidåkning, varm choklad, härliga restauranger och afterski. Sa jag varm choklad förresten? ;)
 
Nu ska jag leta rätt på en termos så att vi kan fika i backen för extra mysighetspoäng!
Min vardag | fjällen, jullov, mys, roadtrip, skidor, sälen, varm choklad | |
Upp