Lilla våffeldagen

När terminen (som det så fint heter i skolvärlden) bara rusar iväg blir det inte så mycket tid över till bloggen. Jag har ju en vana av att skriva i väldigt korta perioder för att sedan matcha det med väldigt lååånga perioder där jag inte skriver något alls. Men eftersom jag vet att det är så tänker jag inte lägga mer tid på att prata om det, nu är jag ju här!

Sååå, idag är det la våffeldagen och just nu funderar jag på om jag ska slänga ihop en egen smet eller leta i skåpen efter pulvermixen. Men efter att ha sett Roy Fares gudomliga våfflor på Instagram tar det emot att gå i skåpen så jag får väl försöka följa hans recept... De lär ju bli godare ändå så det är säkert värt det!

Bild: Roy Fares
 
Annars då?
Med en vecka kvar till påsk känner jag att planerna måste smidas och jag hoppas på fint väder så jag kan åka till landet, eller så checkar jag in på något mysigt spa för att bara göra ingenting. Så håll tummarna för lite vårväder så vi alla kan skruva upp humöret ett snäpp!

Åhh, appropå att spendera tiden hemifrån så tog jag en spontantripp ner till Göteborg i helgen för att hälsa på en kompis. Trots att hon bor där så valde vi att bo på hotell så i lördags checkade vi in - tog det lugnt - gick och köpte mat - gick tillbaka till hotellrummet - tittade på tv - somnade. Och det var precis vad vi behövde!
I söndags var vi på loppis (tillsammans med det som måste ha varit resten av Göteborg) och avslutade kvällen på Poetry Slam. Jag har aldrig varit på någon tillställning med poesi förut så jag hade väl mina fördomar... Dessa ändrades som tur är väldigt fort då de sex tävlande (på jakt efter en SM-vinst) levererade grymma grejer, gång på gång. Kvällen kunde inte ha blivit bättre och jag är så glad att jag gjorde något jag inte har gjort förut! Jag kan tillägga att en tupplur smög sig in mellan dessa aktiviteter vilket var en grym idé ;)

Nej hörrni, nu ska jag fixa med våffeljärnet för att sedan åka in till stan. See you!
Min vardag | |
Upp